اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی آثار برگزیده جشنواره «افرا»/ سه‌گانه «آشپزخانه» روی صحنه می‌رود

۱۵ اثر برگزیده بخش مسابقه صحنه‌ای نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا به دبیری داود نامور معرفی شدند.

معرفی آثار برگزیده جشنواره «افرا»/ سه‌گانه «آشپزخانه» روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هیات انتخاب نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا متشکل از علی شمس، شهاب‌الدین حسین‌پور و میلاد نیک‌آبادی، پس از بازبینی آثار، ۱۵ اثر برگزیده به بخش صحنه‌ای این جشنواره را معرفی کردند.

این هیات پس از بررسی ۵۳ اثر متقاضی شرکت در بخش مسابقه صحنه‌ای، آثار منتخب را به شرح زیر معرفی کرد:
۱. «۴:۴۸ دقیقه» به کارگردانی کژال کریمیان، ۲. «عباس» به کارگردانی حمزه زارعی، ۳. «اختلال» به کارگردانی محمد نژاد، ۴. «نقل قول» به کارگردانی فائزه قندهاری، ۵. «تو» به کارگردانی ویدا قره گوزلو، ۶. «لعیا» به کارگردانی داود زاهدی (مشروط به اجرای محیطی)، ۷. «عمو زنجیرباف» به کارگردانی مهدی رضایی، ۸. «هفت پیکر غیر نظامی» به کارگردانی نسیم عربانی (مشروط به حذف گروه فرم)
۹. «کافه پولشری» به کارگردانی دیبا دهقانی (مشروط به اجرا در کافه)، ۱۰. «ابر شلوارپوش» به کارگردانی علیرضا اخوان، ۱۱. «سه نقطه» به کارگردانی کیمیا حسنی و صنم طاهرپور، ۱۲. «خاکستری پررنگ» به کارگردانی فاطمه حیدریان، ۱۳. «کندو» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، ۱۴. «مازخ/ساد» به کارگردانی محمد اوحدی حائری، ۱۵. «در آغوشم» به کارگردانی روزبه اخوان

همچنین برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی در روز اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا از ۸ تا ۱۴ آبان سال جاری در مجموعه نمایشی عمارت نوفل‌لوشاتو به دبیری داود نامور برگزار می‌شود.

*تماشاخانه مهرگان میزبان نمایش «کامالوکا» می شود

نمایش «کامالوکا» به نویسندگی احمد سیاه رستمی، کارگردانی محسن موسوی خواه و تهیه کنندگی میترا غزلی زاده به زودی در تماشاخانه مهرگان بر روی صحنه می رود. «کامالوکا» یک واژه سانسکریت (زبان هند و اروپایی) است که از دو بخش کاما و لوکا تشکیل می‌شود؛ کاما به معنای کامروایی و لوکا به معنی مکان است.

«کامالوکا» فضایی سوررئالیستی است که به سبک تئاتر بی چیز( گرتوفسکی)  روایت می شود. نمایش فیزیکال کامالوکا کاملا  بدن محور است و از هیچ دیالوگی  استفاده نمی شود. این نمایش با بازی سجاد شفیعی فر ، صالح لواسانی، آرش لشکری، احمد سیاه رستمی و محسن موسوی خواه بر روی صحنه می رود.

گفتنی است نمایش «کامالوکا» از تاریخ ۹ آبان ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه مهرگان به اجرا می پردازد که به زودی پیش فروش بلیت نمایش  در سایت تیوال برای علاقه مندان آغاز خواهد شد.

*سه‌گانه «آشپزخانه» به صحنه می‌رود/ میزبانی تالار مولوی از ۲۰۰ تئاتری

حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «لیو» در جدیدترین فعالیت خود نمایش «آشپزخانه» را در ۳ نسخه متفاوت و با حضور ۳ گروه از بازیگران جوان از ۲۹ مهر در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

در ابتدای این پروژه تئاتری، نمایش «آشپزخانه» با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر شیراز در قالب ۸ اجرا روی صحنه می‌رود و پس از آن نسخه دیگری از این اثر نمایشی با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر رشت به مدت ۸ شب اجرا می‌شود.

اجرای سومین نسخه از نمایش «آشپزخانه» نیز با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر تهران در سالن اصلی تالار مولوی انجام می‌شود.

در اجرای سه‌گانه «آشپزخانه» حدود ۲۰۰ بازیگر و عوامل اجرایی از شهرهای شیراز، رشت و تهران حضور دارند که همگی این افراد در ورک‌شاپ‌هایی که حسن معجونی در شهرهای مدنظر برگزار کرده، گردهم آمده‌اند.

پیش فروش بلیت اجرای سه‌گانه «آشپزخانه» در سایت تیوال آغاز و پوستر این اثر نمایشی با طراحی صالح تسبیحی منتشر شد. به زودی اطلاعات مربوط به اجراهای متفاوت «آشپزخانه» اعلام می‌شود.

*فرجاد به «پشت دیوار عمارت» بازگشت

جلیل فرجاد به نمایش پشت دیوارعمارت بازگشت. فرجاد بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون ، پس از اتمام اجراهای نمایش خورشید کاروان، اجراهای پایانی نمایش پشت دیوار عمارت را همراهی می کند.

به دلیل ایفای نقش ایشان در نمایش خاطره انگیز خورشید کاروان ، حمیدابراهیمی نویسنده و کارگردان پشت دیوارعمارت  در چند اجرا عهده دار اجرای نقش ایشان بود.

گفتنی است نمایش پشت دیوارعمارت  روزهای جمعه و شنبه (26 و 27 مهرماه) به مناسبت اربعین سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اجرا نخواهد داشت و پس از اربعین به دلیل استقبال  مخاطبان و تمدید این نمایش تا پایان مهرماه به اجرای خود ادامه خواهد داد.

*معرفی مدیران و مسوولان کمیته‌های اجرایی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

مدیران و مسوولان کمیته‌های اجرایی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره، حمیدرضا آذرنگ انتخاب و معرفی شدند.

بر این اساس نصرالله قادری، به عنوان مدیر گروه نقد و بررسی آثار، پیام دهکردی به عنوان مدیر گروه آموزش و کارگاه‌ها، مهرداد رایانی‌مخصوص به عنوان مدیر انتشارات، جواد مستخدمی به عنوان مدیر پشتیبانی و امور مالی، رضا مردانی به عنوان مدیر امور اجرایی، سعید رضوانی به عنوان مدیر امور هنری، اردوان زینی‌سوق به عنوان مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی، آرش دهقان‌شاد به عنوان مدیر تبلیغات و تشریفات، فواد رابحی به عنوان مدیر دبیرخانه و سیدحسین رسولی به عنوان مدیر روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر انتخاب و معرفی شدند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی و با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های تهران، منطقه آزاد اروند، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، فارس، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، گیلان، سیستان و بلوچستان و ایلام به دبیری حمیدرضا آذرنگ آبان‌ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول